Vårt mål ”Skapa hållbart värde” är ett åtagande som förenar alla som arbetar på Henkel.
Företagskultur
Vi vill skapa värde – för våra kunder och konsumenterna, för våra team och våra anställda och för våra aktieägare lika väl som för samhället som helhet och de samhällen där vi har verksamhet. Henkels anställda satsar alltid sin passion, stolthet och entusiasm på att förverkliga det målet.
Vår företagskultur och vårt mål, vår vision, vår mission och våra värderingar förenar vår mångfacetterade personalstyrka och ger vägledning genom en tydlig företagskultur. Vi har en uppsättning uppförandekoder som gäller för alla i koncernen och ger våra medarbetare vägledning om uppförande och handlingar inom alla affärsområden och kulturer där vi är verksamma.
Syfte
Skapa bestående värde
Vi vill skapa värde – för våra kunder och konsumenterna, för våra team och våra anställda och för våra aktieägare lika väl som för samhället som helhet och de samhällen där vi har verksamhet.
Vision
Leda genom innovationer, varumärken och teknologier
Vi är världsledande med vår affärsenhet Adhesive Technologies och erbjuder ett oöverträffat utbud av teknologier för alla globala marknader och branscher.
Även inom konsumentsegmentet har vi ledande positioner på många marknader och inom många kategorier över hela världen.
För oss innebär ”ledande” mer än att vara störst eller ha störst marknadsandel. Det är viktigt med starka positioner på attraktiva marknader, men det behövs mer för att vara ”ledande genom innovationer, varumärken och teknologier”.
För det första kräver det ledarskap när det gäller att skapa värde. Dessutom måste man vara ”ledande” inte bara inom innovation, kvalitet, service och hållbarhet utan även när det gäller rörlighet och förmåga att reagera på lättrörliga marknader och ändrade behov hos kunder och konsumenter.
Åtagande
Vi vill vara den mest betrodda partnern för våra kunder och för konsumenterna över hela världen inom alla relevanta marknader och kategorier – som ett passionerat team som förenas av gemensamma värderingar.
Värderingar
Våra värderingar vägleder alla våra handlingar, beslut och beteenden. Vi måste dagligen fatta många beslut i en omvärld stadd i snabb förändring. Samtidigt är vi ett mycket mångfacetterat företag: vi kommer från olika kulturella bakgrunder och har olika erfarenheter, och vi är verksamma på marknader och inom branscher som är mycket olikartade. Det är därför som tydliga gemensamma värderingar som förstås och tillämpas av alla Henkels anställda är så viktiga för vår framtida framgång.